loading...
گروه نرم افزاری راسافت
محمود جنامی بازدید : 12 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (0)

هاست فضایست که وب سایت شما روی آن قرار می گیرد و از این طریق به تمام جهان ارائه می شود. اگر این هاست مناسب نباشد یا هرازگاهی از دسترس خارج شود می تواند برای شما یک امتیاز منفی حساب شود. در این مقاله شما را در انتخاب یک هاست خوب راهنمایی می کنیم.

انتخاب پلتفرم و نوع سیستم عامل هاست:

اولین و مهم ترین گام در انتخاب هاست، تعیین پلت فرم وب سرور است. معمولا انتخاب بین لینوکس و ویندوز می باشد. انتخاب شما تا حد زیادی بستگی به زبان مورد استفاده در طراحی سایت شما دارد. به طور کلی وب سایتی که با استفاده از فن آوری های مایکروسافت مانند Asp ایجاد شده باشد بروی سرور ویندوز اجرا می شود، و وب سایتی که با زبان PHP و پرل و... ساخته شده باشد نیز بروی سیستم های مبتنی بر لینوکس نیز اجرا می شوند.

معمولا هاست های لینوکس ارزان تر از هاست های ویندوزی هستند.

امکانات و ویژگی های هاست:

هنگامی که شما پلت فورم مناسب را انتخاب کردید ، گام بعدی تعیین ویژگی ها مورد نیاز خود از شرکت وب هاست می باشد. بدلیل لیست ویژگی ها که هر روز از طرف شرکت های وب هاست طولانی و طولانی تر می شوند باید وقت لازم را برای این مرحله در نظر گذاشت. در حالی که ممکن است برخی از برنامه ها از نظر سطحی مشابه هم باشند ولی با دید دقیق تر بر روی لیست ویژگی ها چیزهای دیگری ممکن است برای شما نمایان شود. شما فقط می توانید ویژگی های خاص که مورد نیازتان می باشد را تعیین کنید اما بعضی چیزهای مهم هم وجود دارند که باید درنظر داشته باشید مثل :

مقدار فضای هاست یا Disk Space:

فضای اختصاص داده شده برای آپلود کردن فایل های سایت(مانند عکس ها و...) می باشد. معمولاً 1GB برای یک سایت معمولی کافی می باشد.

توجه داشته باشید که برخی شرکت ها ادعای ارائه فضای نامحدود دارند که این صحیح نمی باشد و اگر به قوانین آنها مراجعه کنید می بینید که در یکی از بندهای شرایط نوشته شده که استفاده از منابع سرور باید در حد پلان ارائه شده باشد و وارد کردن هر گونه فشار اضافی به سرور  منجر به بسته شدن سایت می شود.

پهنای باند یا Bandwidth:

پهنای باند (Bandwidth) مقدار اطلاعاتی هست که شما و کاربران سایت می توانید در طول یک ماه در هاست آپلود و دانلود کنید. اگر میزان استفاده کنندگان شما زیاد باشند لازم است این مقدار را بالاتر انتخاب کنید. اگر سایت شما یک سرویس ویدئوی یا گالری تصاویر باشد باید میزان بالاتری را انتخاب کنید.

اکانت ایمیل و ویژگی های آن:

توجه کنید که هاست انتخابی شما از اکانت های ایمیل هم پشتیبانی کند تا اگر نیاز به ایجاد ایمیل با نام دامنه خود داشتید از آن استفاده کنید.

برای مثال برای دامنه RaSoft.ir می توانید یک ایمیل با مشخصات Info@RaSoft.ir داشته باشید.

آپ تایم یا Uptime:

آپ تایم هاست (Uptime) به معنای زمان کانکت بودن سرور شماست. مثل زمانی که به اینترنت وصل هستید. این میزان را به درصد حساب می کنند و هرچه بیشتر باشد بهتر است و در واقع به این معنی می باشد که سایت شما کمتر از دسترس خارج می شود. آپ تایم استاندارد معمولا 99% می باشد.

در این مورد نیز توجه داشته باشید که سرورهایی که تبلیغ آپ تایم 100% می کنند فاقد اعتبار می باشند. زیرا هیچ سروری آپ تایم 100% ندارد.

سیستم دیتابیس:

اگر از سرور ویندوزی استفاده می کنید، توجه داشته باشید که از چه نسخه ای از SQL Server استفاده می کند. سرورهای معتبر از نسخه 2012 یا 2014 استفاده می کنند.

هزینه و قیمت هاست:

اغلب این تنها چیزی است که کاربران، هنگام انتخاب وب هاست در نظر می گیرند. اکثر شرکت های هاستینگ شما نیاز به پرداخت سالیانه برای دریافت بهترین قیمت را دارید بعضی از شرکت ها هم پرداخت ماهیانه را هم قبول می کند. اگر قصد تست یک هاست را دارید از پرداخت ماهیانه استفاده کنید. اما خیلی از هاست ها، تنها پرداخت سالیانه دارند.

خدمات مشتریان:

خدمات مشتریان یکی دیگر از ویژگی های مهم میباشد که اغلب مورد فراموشی قرار می گیرد احیانا بعضی از وقت ها شما با مشکلاتی در مورد هاست خود یا سرور میزبانی خود برخورد می کنید و نیاز به کمک مفید و سریع خواهید داشت . مشتریان همیشه نیاز به کمک هر 7 روز هفته در تمام سال را دارند و یک وب سایت باید همیشه و در هر روز به اجرا باشد و برای یک شرکت هاستینگ خوب نمیباشد که در اوقات تعطیل نتواند به مشتریان خود خدمات ارائه کند.

در این مورد نیز برخی از شرکت ها ادعای خدمات 24 ساعت و هفت روز هفته را دارند که البته خیلی از این شرکت های به تعهد خود عمل نمی کنند.

پشتیبانی:

پرسش و پاسخ می تواند به عنوان وسیله خوبی برای حل برخی مشکلات مشتریان باشد. با صرف کمی زمان و جستجو در بخش پشتیبانی وب سایت شرکت هاستینگ مورد نظر از سطح پشتیبانی ارائه شده اطمینان حاصل نمایید.

توجه کنید که اگر پشتیبانی شرکت ارائه دهنده هاست ضعیف باشد در صورت مواجهه با مشکل احتمالی و یا داشتن هر گونه سوال، با مشکل مواجه خواهید شد. پس به پاسخگویی سریع و آنلاین پشتیبانی هاست دقت کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 21
  • بازدید کلی : 1,487